Spieghelhoeck

Een prachtige interieurwinkel mag niet onopgemerkt blijven. Met een passende huisstijl en mobielvriendelijke website hebben we Spieghelhoeck opnieuw op de kaart gezet.

Sinds 1997 is de Spieghelhoeck een begrip in de plaats Baarle-Nassau

Een prachtige interieurwinkel met robuuste, landelijke, industriële meubels en accessoires. Mede door de sfeervolle inrichting voel je je helemaal thuis.

Doordat de focus voornamelijk op de winkel lag, is de website in de loop der tijd verouderd geraakt. De website was niet mobielvriendelijk en de afbeeldingen kwamen niet overeen met de huidige uitstraling van de winkel. Ook het logo van de Spieghelhoeck werd op verschillende manieren gebruikt waardoor consistentie ontbrak.

De unieke merkidentiteit in beeld gebracht

Met de eigenaren Arjan en Bianca, hebben we eerst gekeken naar de identiteit van de Spieghelhoeck. Wat is de reden dat zij iedere ochtend met veel plezier in de winkel staan? Wat onderscheidt hen van de rest? Al snel zagen we een mismatch tussen de huidige identiteit en het logo.

1.
2.
3.

Nieuw logo

Er zijn verschillende voorstellen gemaakt waarbij de keus is gevallen op een beeldmerk welke de kwaliteit als het assortiment het beste symboliseert. Met de rechte hoeken in het logo en in het lettertype, wordt er een knipoog gemaakt naar het woord hoeck in de naam.

Het verhaal van de Spieghelhoeck doorvertaald naar een gebruiksvriendelijke website

Er is gekozen voor een speels ontwerp waarbij het verhaal, de producten en diensten van de Spieghelhoeck centraal staan.

Ook op mobiel goed zichtbaar

De diensten en producten van de Spieghelhoeck hebben een prominentere plek gekregen op de website. Met een bezoekerspercentage van 50% vanaf mobiel. Was het duidelijk dat de website ook mobielvriendelijk moest zijn.